15 Mayıs 2012 Salı

DEĞERLENDİRME SORULARI


Ünitenin bitiminde öğrencilerin bilgi seviyelerini ölçmek için değerlendirme soruları kullanılabilir.





4.SINIF 5. ÜNİTE TESTİ

SEVGİ, DOSTLUK VE KARDEŞLİK

 

 

1) ' O size istediğiniz şeylerden verdi. Allah'ın nimetini saymaya kalksanız   sayamazsınız...'(İbrahim, 34.ayet)

Yukarıdaki ayette işaret edilen ve Allah'ın bizlerden istediği davranış biçimi aşağıdakilerden hangisidir?

a)Dürüstlük      b)Adaletli olmak       c)Şükür          d)İyilik



2)Peygamberimiz annesinin mezarını ziyaret ettğinide, elleriyle annesinin kabrinin üstünü düzeltmiş ve 'Annemin benim hakkımdaki şefkat ve merhametini düşündüm de onun için ağladım' buyurmuştu.

Yukarideki anlamı veren hadisi şeriften hareketle aşağıdaki seçeneklerden hangisi söylenemez?

a)Peygamberimiz merhamet sahibi bir insandı.
b)Peygamberimiz şefkatli bir insandı.
c)Peygamberimiz komşularına yardım ederdi.
d)Peygamberimiz aile büyüklerini sever ve sayardı.



3)İslam dinine göre aşağıdakilerden hangisini diğerlerinden daha çok sevmeliyiz?

a)Anne-Baba        b)Allah          c)Abi-Abla            d)En yakın arkadaş



4)Aşağıdakilerden hangisi dostluğu zedeler?


a)Ziyaretleşme        b)Hediyeleşme        c)Çıkar sağlama        d)Saygı duyma




5)Aşağıdakilerden hangisi dostluk ve kardeşiiği yok etmez?


a)Vefa          b)İftira              c)Yalan             d)Hile




6)Sevgi ve saygımızı hangisine karşı göstermemeliyiz?

a)Hayvanlara        b)Büyüklerimize        c)Bitki ve Ağaç         d)Kötülüklere



7)Yüce Allah yaratıp, yaşatmakla bize karşı sevgisini göstermiş oluyor.

Bizde ona sevgimizi en güzel nasıl göstermeliyiz?

a)Kulluk yapıp ibadet edere
b)Severek
c)Sevilerek
d)İyilik yaparak



8)Yüce rabbimiz aşağıdakilerden hangisini "dünya hayatının süsü" olarak nitelendirmişitir?

a)Çocuklar           b)Gençler          c)Yetişkinler            d)Yaşlılar




9)Aşağıdakilerden hangisi duygusal ihtiyaçlarımızdandır?


a)Yemek        b)İçmek          c)Barınmak               d)Sevmek




10)Ben gelmedim dava için
     Benim işim sevgi için
     Dostun evi gönüllerdir
     Gönüller yapmaya geldim(Yunus Emre)

Yukarıdaki dörtlükte sözü edilen ve dinimizin yapılmasını istenen güzel davranış biçimi hangisidir?


a)Küsmek            b)Sevgi              c)Tartışmak              d)Kavga


                             

2 yorum:

  1. değerlendirme açısından test yerine boşluk doldurma da kullanılabilir.bu sayede öğrenci cevabı düşünerek bulduğu için konu daha rahat pekişecektir.

    YanıtlaSil
  2. değerlendirme çalışmaları güzel seçilmiş

    YanıtlaSil